Bas Claerhout is ‘Zwemmertje van het Jaar’

© Bas Claerhout
Bas Claerhout

Bas Claerhout uit Izegem is slechts 15 jaar, maar heeft al tal van prijzen op zijn naam staan.

Vandaag mag hij daar de eerste plaats in de categorie 'Zwemmertje van het Jaar' aan toevoegen. Die prijs is uitgereikt door SwimNation.be, een nieuwsdienst waar zwemmen centraal staat. "Ik ben zeer blij met deze overwinning. Het is een grote eer om te winnen tegen namen zoals Noah Verreth en Leo Verschooten", aldus Bas Claerhout.

"Ik ben het meeste trots op mijn deelname aan de Europees Jeugd Olympisch Zomerfestival in Maribor (Slovenië) dit was een hele prestatie voor mij op als jongste jaar daar te mogen aan deelnemen. Het Belgische jeugd record was ook 1 van mijn favoriete momenten zeker omdat ik deze heb kunnen zwemmen voor mijn opa en oma op de provinciale kampioenschappen in Diksmuide". Hij heeft de Belgische titels 400m, 800m en 1500m vrije slag bovendien ook op zijn naam staan. Het is dus wel duidelijk dat we van deze jongeman nog veel zullen horen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

De Rijksweg zal aangepakt worden: 'een grondig herstel'

Het wedkantoor Betcenter in de Marktstraat moet verhuizen

Er komt een sociaal pand in de Roeselaarsestraat